Co robi nam szkoła czyli ZABÓJSTWO LUDZKIEJ KREATYWNOŚCI
System szkolnictwa został intencjonalnie i tak precyzyjnie zorganizowany, by po kilku latach „nauki” z geniuszy zrobić odtwórcze i podporządkowane marionetki. Bo jak inaczej można by narzucić cokolwiek co nie jest godne, dobre i mądre silnym, świadomym siebie i samostanowiącym istotom.
(Wystąpienie prof. Georga Landa w TED-X dotyczące testów kreatywności zleconych przez NASA)
Testy profesora Georga Landa dla NASA pokazują, że system szkolnictwa niszczy genialną kreatywność, z którą urodziliśmy się my i nasze dzieci.
W 1968 r. George Land (wraz z Beth Jarman) przeprowadził badania naukowe w celu przetestowania kreatywności 1600 dzieci w wieku od 3 do 5 lat, które były objęte programem Head Start. Był to ten sam test kreatywności, który opracował dla NASA, aby dzięki niemu wybrać najbardziej innowacyjnych inżynierów i naukowców.
Ocena działała tak dobrze, że postanowił wykonać ten test na dzieciach. Te same dzieci przetestował ponownie w wieku 10 lat i ponownie w wieku 15 lat (badanie podłużne). Test polegał na przeanalizowaniu problemu i opracowaniu innowacyjnych pomysłów.
Statystyki mówią same za siebie. System edukacji działa – I TO JAK...☹